salam for all

Saturday, March 19, 2011

AKADEMI KEPIMPINAN AL-FATEH

Assalmualaikum wbt...hmm..baru selesai mengikuti akademi kepimpinan al-Fateh yang diadakan pada 17-19 mac 2011 kat DSAHO KUIN..anjuran BKK MPM..best giler..walaupun jadi peserta celup-celup,bukan pa sebenarnya jd fesi..pengisian yang disampaikan oleh dua orang trainers iaitu Ust. Muhammad Sya'ari abd. Rahman dan Ust. Azuhan Ismail..saya rasa setiap penyampaian yang disampaikan oleh dua org trainers ni sampai kepada peserta yang joint akademi ni..terima kasih saya ucapkan pada dua org traners ni kerana membuka mata kami yang bergelar generasi muda yang sebaya dengan sultan Muhammad semasa penaklukan kota konstantinopel pada 1453M.. sekarang baru btol2 saya knal sape sultan Muhammad Al-Fateh sbenarnya..dan sekarang baru saya tahu kenapa ust. sya'ari betol2 nak kaji tentang sultan Muhammad ni..sungguh hebat sultan Muhammmad klu kita dapat tahu tentang dia..dari segi pengurusannya, pentadbirannya,pemikirannya yang kretif, (Think out of the box),stratigiknya,muamalatnya dgn rakyat, tenteranya, negara2 lain dan pendek kata sumenye lah..rasanya sangat rugi sapa yang tak joint this program..macam2 yang dapat..sahabat-sahabat tak akan rasa menyesal, sbb akhirnya ksan pada diri kita sendiri 2 ada..dan rasa bangga gak la..sbb berpeluang jd generasi akademi alfateh fasa pertama..huhu..saya berharap penyertaan akademi alfateh kali ni walaupun sedikit jumlahnya tp inilah generasi yang akan menjadi bayangan kepada zaman kegemilangan AL FATEH 1453 seperti yang dikatakan Rasulullah (S.A.W):
لتفتحن القسطنطنيه فلنعلم الأمير أميرها فلنعلم الجيش ذلك جيش
."Constantinople (kini Istanbul) akan jatuh ke tangan tentera Islam. Rajanya adalah sebaik-baik raja, tenteranya adalah sebaik-baik tentera……” (Hadis riwayat Imam Ahmad)..

2 comments:

  1. salam ziarah..
    alhamdulillah, bestnyer bole ikut akademi al fateh..
    rpogram mcm 2 juz ada kt smnnjg..kat sarawak, ssh ny nak carik..
    btw, syukran 4 sharing

    ReplyDelete
  2. w'salam..huhu..owh ye ke..dtg la smennjung..blajar ke..bleh la join program camni..btw syukran sbb sudi ziarah blog ni..

    ReplyDelete